Statisztikánk alapján a gyakorlatban
Nézzük meg számokban egy átlagos 15 influenceres kampány számait nyereményjáték nélkül, minden influencernél egy darab poszt és egy darab sztory esetén. Az influencerek átlagos követőszáma: 22 ezer fő.
Influencerek száma
Összes lájk
Elért személyek
Elérés ~Ft/fő
Influencer kampány
Az Instagramon, mint a legnépszerűbb influencer-platformon marketing szempontból az alábbi piaci szereplőknek érdemes promóciós kampányt indítani:
- Webáruházak esetén: szépségápolási-, műszaki-, szórakoztató-, sport-, egészséges életmód-, divat- és lakberendezési termékek.
- Szolgáltatások esetén: éttermek, szépségápolás, szórakozás, kikapcsolódás, wellness, sport és egészséggel kapcsolatos szolgáltatások.
Amennyiben terméked, vagy szolgáltatásod ezen kategóriák valamelyikébe tartozik, akkor számodra is elengedhetetlen az influencerekkel történő reklámozás. Az influencer ma már marketingeszköz, minden jelentősebb vállalat reklámköltségvetésében különálló tételt képez. Ha nem szeretnél hátrányba kerülni, légy lépéselőnyben a konkurencia előtt.
Instagram, mint platform
Az Instagramnak, mint közösségi platformnak a népszerűsége töretlen. Napról-napra nagyobb közönséghez juthat el a márkád, ráadásul olyan potenciális vásárlókhoz, akik nemcsak követik, de fel is néznek és szívesen fogadják tanácsait azoknak az influencereknek, akik promótálják az adott terméket. Ma már sok olyan influencer van, akinek nagy tapasztalata van abban, hogy közvetlen, baráti stílusban tudja bemutatni az adott terméket a saját közönségének.
Celeb vagy influencer?
Tapasztalataink alapján a KKV szektor számára költség / reklámérték szempontjából a legoptimálisabb online marketing megoldás az új vásárlók felkutatása, vagy a márkaépítés tekintetében az influencer kampány. Ugyanakkor ne keverjük össze a celebeket az influencerekkel. Amennyiben Ön kizárólag a médiában történő megjelenése okán ismert 'celebekkel' szeretné népszerűsíteni saját termékét / szolgáltatását, ebben sajnos nem tudunk segíteni. A mi álláspontunk alapján ezzel a marketing megoldással, főként fiatal, kiskorú rajongókat lehet csak elérni, a márkaépítés szempontjából nem ideális és sok esetben nem vezet sikeres kampányhoz, rövid távon pedig egyenesen katasztrófa. Javasoljuk, hogy 1-1 'nagyobb név' (celeb, de akár influencer esetén is) helyett, inkább egyszerre több, kisebb influencerrel valósítsuk meg terméke / szolgáltatása népszerűsítését, olyanokkal akik megfelelnek a márka elvárásainak, arculatának, megfelelő követőbázissal rendelkeznek és ezáltal valós profitot eredményeznek Önnek.
A siker receptje
Amikor egy influencer promótálja a márkát, abban a pillanatban a cég szert tesz az adott influencer közönségére - ezért is fontos a kampányban a megfelelő influencerek kiválasztása. Ez egy aktív, releváns csoport, ami nagyon fogékony az influencer ajánlataira, véleményeire (ellenkező esetben nem követné adott influencert, mivel nem rajongó-celeb kapcsolatról van szó). Egy sikeres kampányhoz jól látszik, hogy már az influencerek kiválasztásától kezdve a kampány lebonyolításán keresztül (beleértve a GVH és egyéb szabályozásnak megfelelő posztolást is) szükséges egy előre kidolgozott jó stratégia és a kampány folyamatos figyelemmel kísérése. Bízd ránk a munkát és a tapasztalatinknak köszönhetően kerüld el a több százezer forintos bírságokat, és legyen minél sikeresebb a közös promóciós kampányunk.
Cégünk mottója a költséghatékonyság és a siker, amiben mi is osztozunk megrendelőinkkel!
Valós IG követők gyűjtése
Vállaljuk nyereményjátékok lebonyolítását is, ahol influencerek a saját követőik között sorsolják ki a cég által felajánlott terméket / szolgáltatást. Ezáltal a Megrendelő Instagram oldalának új követőket, potenciális vásárlókat szerez és tovább népszerűsíti a brand-et is. Ez egy induló, vagy friss instagram oldal esetén óriási segítséget jelent, hiszen nulla követőszámról indulva érjük el a több 100 vagy akár több ezres nagyságrendű aktív / valós követőszámot (már egy kampány alatt is!) amit a legnehezebb önerőből elérni egy új oldal esetén.
Lépésről lépésre tekintsük át, hogyan működik influencer reklámkampányunk.
- 1
Megállapodás
Közösen megállapodunk minden feltételről Veled, mint új ügyfelünkkel. Milyen jellegű promócióra, hány influencer bevonására van szükséged? Milyen díjazás keretein belül mozoghatunk a kampányban, milyen terméket / szolgáltatást szeretnél felajánlani a promócióban részt vevő influencerek díjazásaként? Megállapodunk minden részletkérdésben, melyekre előzetesen javaslatot teszünk számodra.
- 2
Kampány kihirdetése
Meghirdetjük a kampányt a velünk szerződésben álló közel 500 hazai influencer között. Azon influencerek jelentkezését várhatjuk, akiknek az adott kampány illeszkedik a profiljába. A jelentezők száma (~40-150 fő) erősen függ a promóciós kampánytól és a felajánlott termék / szolgáltatástól.
- 3
Influencerek kiválasztása
A potenciális influencerek (kampányra jelentkezők) közül kiválasztásra kerülnek a legmegfelelőbb jelentkezők, akik majd részt vesznek a reklámkampányban. Ebben kérheted a segítségünket, hiszen több sikeres kampánnyal a hátunk mögött elegendő tapasztalattal rendelkezünk ahhoz, hogy a legjobb döntést hozzuk meg számodra. Számos kritérium figyelembevételével végezzük a kiválasztást, ami erősen függ a kampány jellegétől és a terméked kategóriájától / szolgáltatásod jellegétől.
- 4
Influencerek informálása
Az influencerek megkapják a szükséges információkat a kampányban történő munkavégzéshez, posztoláshoz. Fontos számunkra, hogy a teljes kampány a jogszabályoknak megfelelően, különösképpen a GVH által megfogalmazott irányelveknek megfelelően történjen, mivel nem szeretnénk, ha ügyfeleink a nem megfelelő munkavégzés következtében több 100 ezer forintos bírságokat kapnának.
Az influencerek átveszik a promóciós termékeket / igénybeveszik a promóciós szolgáltatásokat.
- 5
Posztolás
A megadott időintervallumban az influencerek elvégzik a képek, videók és story-k posztolását a kampányban lefektetett szabályok és a hatályos jogi normák szerint. Erről értesítést kapsz és ezen túl a posztok megjelennek a céges oldalad "Megjelölve" szekciójában is, ahonnan az elkészült anyagokat tovább tudod osztani.